Bali - Budapest

2010. november 27., szombat

manis, sweet, édes!

Otthon ugye volt a csoki és a sütik. De mivel itt a csoki drága (finom csoki-nem tejbevonó: kb.40000IDR). Sütijeik, pedig, háát nem túl jók, így maradnak a helyi nyalánkságok.

Íme a versenyzők a teljesség igénye nélkül:

1finomrondaára: 4000IDR

Amikor megvettem, azt hittem, hogy ennek az édességnek valamilyen fekete rizs képezi az alapját, de az asszony, aki árulta jól kinevetett. Tehát fogalmam sincs. Azt tudom, hogy friss kókuszt reszeltek rá és leöntötték pálmacukor-sziruppal. Ronda, de finom.

2martabakára: 4000-8000IDR

A Martabak manis olyasmi, mint a palacsinta, csak sokkal vastagabb a tésztája. Sokféle töltelékkel készítik, furán hangzik, de a legjobb: susu-cheese-chocolate, vagyis a tejes-sajtos-csokis. Jah, az indonézek valamiért azt hiszik, hogy a sajt, mint olyan édes. Ez a martabak esetében pozitív, de ha egy hamburgerről van szó, elég nagy bukás. A Martabak-nak létezik egy sós változata: a Martabak telor. Ez leginkább egy hajszálvékony tésztába csomagolt újhagymás omlettre hasonlít.

3IMG_0761 ára: 500IDR/db

Pisang goreng: vagyis sült banán. Ezt lehet édességként és főételként is fogyasztani. A kifejezetten sütni való banánokat hosszában kettévágják, palacsintatésztába mártják, bő olajban kisütik. Én édességként szeretem pálmacukor-szirupba mártogatva. nyammiii!!! alkalmanként kb. 4-8db-ot eszünk

4roti bakarára: 8000IDR

A piskóta távoli rokonaként jellemezném a Roti bakart (vagyis becsületes nevén: sült kenyeret) az alapanyag toastkenyér-szerű, ezt egy forró fémlapon sós vajjal kenegetve pirítják meg, végül tölteléket kap: mogyorósat, lekvárosat, csokisat….

A legrosszabbul elköltött 6000 IDR címért indul következő versenyzőnk.borzalom Szerintem ilyen lenne a kréta, ha megkóstolnám. Az ízéhez méltó helyen fényképeztem: a szemetesben.




És végül Panna kedvéért:

hello panda

/Árak: 2010.ősz: 1000IDR ~ 23-25 HUF/

1 megjegyzés:

panna donka írta...

akarooom:'( <3 hozzsokat:P